Yorumlar: Çocuk Saati, Clybourne Parkı ve Pembe Halıdan Yolculuğum

Yapımcılar doğru bir şey yapmalılar ama aynı zamanda açgözlü olduklarını düşünmeye başladım. Bu hafta açılan Çocuk Saati için düzenli “en iyi” biletler 60 sterline geliyor ve bu da en yüksek fiyat değil; Ayrıca 85 TL’de “üstün” koltuklar pazarlıyorlar.
Bu, oyunların artık müzikal olarak görmeye pahalı hale geldiği anlamına geliyor. Bu oyunun, sadece Keira Knightley’deki büyük yıldızlarla sınırlı bir sezonda (2009 yılında sahneye çıktığı aynı tiyatroya geri dönerek) ve Elisabeth Moss (TV’nin Mad Men’lerinden) ve Oscar kazanan Ellen ile oynanması tartışılabilir. Burstyn, “etkinlik tiyatrosu” dır ve fiyat buna uygun şekilde yansır.
Şüpheliyim ki, bu gibi kendi kendini haklı göstermeme rağmen, Ian Rickson’un titiz ve hareket eden üretimi sonuç olarak bu finansal ve dramatik testlerden geçiyor. Bir öğrencinin yalanlarının, çapraz ateşine yakalanmış iki yetişkin için karanlık sonuçları olan, beklenmedik bir olaylar zinciri oluşturduğu bir oyunun yavaş yavaş olduğunu.

    Durum, burada hissetme ve toplanma gücü ile yüklü hale geldiği için, oyun, şiddetli bir yoğunlukla yanarak yanan bir dizi ikinci sahne sahnelerinde ateş yakar. Knightley’in perili Karen Wright’ın nişanlısı (mükemmel bir Tobias Menzies) ve muhteşem torunu Ellen Burstyn ile torununun yalanlarını kabul eden hareket halindeki trenleri kabul eden büyükanne Bayan Tilford olarak görüyor.
Knightley, Misanthrope’deki ilk sahne rolüne kıyasla çok daha karanlık, daha yoğun bir yere giderken, bir vahiydir.
Rahatsız edici, uçsuz bucaksız bir dokunuş hissi ile yönlendirilen bu, ticari tiyatronun sadece en pahalı değil, aynı zamanda en güçlü olanıdır.

    Clybourne Park, her anlamda bir başka kazanan. Bruce Norris’in ırk, mülk ve topluluğun diseksiyonu ilk olarak geçen sene Kraliyet Mahkemesi’nde görüldü ve daha sonra En İyi Yeni Oyun için son Eleştirmenler Dairesi nodu dahil olmak üzere iki büyük tiyatro ödülü kazandı.
Batı Yakası’nda yeniden görmek, daha önce olduğu gibi canlandırıcı ve kışkırtıcı, açık komik ve dokunaklı bir şekilde hareket ediyor.
Bu vahiy oyun, hem kendisi hem de bir evin tarihinde, yaklaşık 50 yıl boyunca yerindeki yerini (ve onarım durumunu) gösteren çok sayıda yankılanmayı ortaya çıkarmaktadır. Kusursuz bir şekilde Dominic Cooke tarafından sahnelenir, bu anlayışlı geceye, kırılgan ve derinden dönen bir dizi perçinleme performansı verilir.

    Son olarak, Leslie Jordan sıradışı otobiyografik tek kişilik şovu My Trip Down The Pink Carpet’ı West End’e taşıdı.
En iyi rolü Emmy’le ödüllendirdiği performansıyla Beverley Leslie olarak televizyonun Will And Grace’inin en büyük rolünü oynaması, en zor olanı olsa da, kendi başına oynamak olabilir.
Eşcinsel bir adam olarak kendini kabul etmeye yönelik zorlu yolculuğunu ve alkol, uyuşturucu ve uygunsuz erkekleri içeren şeytanlarını fethederken, hem şaşırtıcı derecede komik hem de beklenmedik bir şekilde dokunaklı bir şekilde dönüyor;

    ÇOCUK SAATLERİ 4/5
Komedi Tiyatrosu, Londra SW1
(Biletler: 0844 871 7622; 25- £ 60)
CLYBOURNE PARK 5/5
Wyndham Tiyatrosu, Londra WC2
(Biletler: 0844 482 5120; 20.50- £ 50.50)
PEMBE HALI 4 4/5
Apollo Tiyatrosu, Londra W1
(Biletler: 0844 412 4658; 20- £ 45