İnternet reklamları için daha sıkı kurallar

Şimdiye kadar, Reklam Standartları Kurumu (ASA) sadece reklam panolarında, gazetelerde veya televizyonda bulunan geleneksel reklamları izleyebilmiştir.
Fakat 1 Mart’tan itibaren, yetkileri, Facebook ve Twitter gibi sosyal ağ platformlarını kullanarak ürünlerini tanıtan ticari web sitelerini ve işletmeleri düzenlemeye devam edecek.
Değişim kapsamında, internet kullanıcıları, çevrimiçi buldukları herhangi bir uygunsuz veya yanıltıcı bilgi hakkında resmi itirazda bulunabilecekler.
ASA, reform için bir yıl harcadı ve beklediği ekstra şikayetleri ele almak için personel sayısını% 10 artırıyor.
ASA’nın BBC’ye verdiği demeçte, “Reklamların yasal, dürüst, dürüst ve doğru olması ilkesi, artık şirketlerin kendi web sitelerinde yer alan hak taleplerine uzanacak.”
Bir şirketin web sitesinde pazarlama olarak yorumlanabilecek ilanlar ve talepler, otorite tarafından denetlenecektir.
Geçen yıl, 2.500 kişi web sitesi içeriğinden şikayet etti, ancak eski kurallar uyarınca itirazları kabul edilemezdi.